De gemeente Rotterdam gaat Rotterdamse ondernemers betaalbare trainingen aanbieden om zich online te ontwikkelen. De trainingen zijn voor alle ondernemers: van winkeliers tot kappers, van sportschoolhouders tot horecabedrijven. De trainingen gaan aangeboden worden in samenwerking met Frankwatching, een bekend marketingplatform.
Rotterdamse ondernemers (niet groter dan 10 werknemers) die zich aanmelden krijgen toegang tot de MKB online business boost: een pakket van 20 digitale trainingen over zaken als social media, e-mailmarketing en online adverteren. De trainingen vormen daarmee een stimulans voor Rotterdamse ondernemers in en om de winkelstraten door de hele stad. Voor dit pakket, dat normaal gesproken een waarde heeft van 889 euro, betalen deelnemers 50 euro.
“Er wordt in deze tijd veel van MKB’ers gevraagd. Naast het draaiende houden van de zaak, wat al moeite genoeg kost, willen ondernemers ook digitaal zakendoen omdat daar nog veel winst te behalen valt. Klanten vinden, verleiden en verbinden gebeurt steeds vaker online. Maar digitaliseren is niet gemakkelijk: een kapper of een kaasboer is niet van de ene op de andere dag ook marketingstrateeg of contentbeheerder. Dat vergt tijd en geld, en dat hebben de meeste MKB’ers nu juist niet. Met deze trainingen hopen we kleine ondernemers toch over dge digitale streep te trekken. Zodat ze hun zaak in deze zware tijd niet alleen overeind kunnen houden, maar ook weerbaarder kunnen maken'', vindt economiewethouder Barbara Kathmann.
Rotterdamse MKB’ers die ook digitale vaardigheden willen opdoen om hun zaak te versterken kunnen zich tot 1 november aanmelden.